Liczba osób, które robią zakupy w sieci ciągle się zwiększa. Dlatego, na rynku e-commerce, jest coraz więcej miejsca również dla małych przedsiębiorców. Jak przyciągnąć kupujących do swojego sklepu internetowego?
Cross sell i up sell – co to jest?
Cross sell polega na proponowaniu klientowi produktów dodatkowych pasujących do aktualnie oglądanego przez niego towaru. Dla przykładu, jeśli przegląda on kartę z butami, zaproponuj mu również pasujące do niego spodnie.
Up sell, natomiast, to technika, która sugeruje proponowanie klientowi produktu droższego. Do zakupu zachęca wyższa jakość materiałów, czy komponentów dodatkowych. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w branży samochodowej, elektronicznej, a także odzieżowej.
Buduj zaufanie
Sklep internetowy powinien mieć również swoją „ludzką twarz”. Dobrym pomysłem jest w tej kwestii prowadzenie social media, które pozwalają na utrzymanie stałego kontaktu z konsumentami. Odpowiadaj na ich pytania, oferuj zniżki. Na swojej stronie internetowej pomyśl nad instalacją wirtualnego czatu ze sprzedawcą. Poczucie kontaktu z „żywą” osobą spowoduje, że klient poczuje się bezpieczniej i jednocześnie będzie bardziej zdecydowany na zakup.
Reklama sklepu internetowego
Sprzedaż w sklepie online znacznie zwiększy się jeśli zadbamy o odpowiednią reklamę. Zadbaj o optymalizację treści na stronie, a także regularnie dodawaj do niej wartościowy content. W sklepach internetowych szczególnym zainteresowaniem klientów cieszą się animacje i nagrania wideo. Dzięki nim możliwe jest zobaczenie przez nich produktu, którym są zainteresowani znacznie bardziej dokładnie.
Pomyśl również nad alternatywnymi metodami reklamy sklepu, które są niezbędne do nie tylko podwyższenia sprzedaży, ale również pozycji w wyszukiwarce. Pomoże Ci w tej kwestii reklama PPC. Nie należy ona do najtańszych, ale daje możliwość zaistnienia w widocznym miejscu wyszukiwarki już na początku działalności strony. Przyczyni się ona do zwiększenia rozpoznawalności marki, a potem również sprzedaży.
Podsumowanie
Warto wiedzieć, że prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwe. Powyższe porady mogą poprawić jakość Twojego sklepu jednak warto pamiętać, że nic nie jest tak ważne w sklepie jak atrakcyjna oferta sklepu. Reszta to tylko dodatki.